Thursday, January 7, 2010

Kjøkkenkos



På tirsdag kom jeg hjem fra jobb ved midnatt og var skikkelig gruff. Jeg hadde forventet en varm velkomst og besøk og greier, men planer blei endra og ting kom i veien og besøket mitt dukket aldri opp. Igjen. Er vel bare å bli vant til tenker jeg. Så når jeg kom hjem annonserte jeg til Marthe at jeg - virkelig - trengte en klem. Hun ga meg en gooood klem og fortalte meg hva mer jeg trengte: vodka! Og vodka, det ble det. Vi satt på kjøkkenet i tre timer og bare prata ut om ting som hadde skjedd i det siste og lo og flirte og delte ting som man ikke deler med hvem som helst. Ting man bare ikke sier til folk. Det er virkelig ikke mange jeg kan prate så åpent med som henne, og det er utrolig befriende. Vi flytta oss til stua og blei sittende utover natta og delte en flaske med hvitvin før vi tok kvelden, for like over horisonten lurte tross alt morgendagen.

I kveld får jeg besøk av Anna, og jeg gleder meg drittmasse. Tror dette blir en jævlig kul helg med skinkedans og blokkfløytesoloer og snøkrig og hva nå. Har lyst til å møte henne på stasjonen med loslitt janitsjarband og banner med glitter på. Men jeg tror det blir med tanken.

No comments:

Post a Comment